eTwinning
Our Folklore, Your Stories
март – септембар 2024.
Чланови секције English Club, ученици 4. и 5. разреда и наставница Марија Ђенадић Торбица, учесници су међународног пројекта на eTwinning платформи TwinSpace.
ИМЕ ПРОЈЕКТА: Our Folklore, Your Stories
РАДНИ ЈЕЗИК ПРОЈЕКТА: енглески језик
ДРЖАВЕ УЧЕСНИЦЕ: Пољска, Румунија, Грчка, Турска, Литванија, Србија
О ПРОЈЕКТУ: Пројекат „Наш фолклор, ваше приче” је образовна иницијатива осмишљена да премости културне празнине и подстакне дубље разумевање разноликог европског наслеђа међу младим ученицима узраста од 7 до 11 година. Овај пројекат преплиће нити језика и књижевности, уметности и историје културе у живописну таписерију учења. Ангажовањем ученика у дигиталној презентацији и размени народних прича својих народа, не само да се слави богата традиција приповедања која је јединствена за сваку земљу, већ и унапређују кључне компетенције у културној свести и изражавању. Пројекат користи дигиталне алате за креативно приповедање, колаборативно учење и међукултуралне интеракције, промовишући не само лични и друштвени развој, већ и вештине дигиталне писмености. Кроз овај међунационални образовни подухват, „Наш фолклор, ваше приче” има за циљ да негује заједнички осећај европског идентитета и наслеђа међу млађом генерацијом, док истовремено развија њихову способност да комуницирају, сарађују и уче у свету који се брзо мења.
ЦИЉЕВИ: Пре свега, овај пројекат има за циљ да унапреди књижевно разумевање и изражавање. Ученици ће продубити своје разумевање наратива, тематских елемената и моралних поука народних прича. Други важан циљ је подстицање дигиталне писмености. Пошто се пројекат ослања на дигиталне алате за приповедање, комуникацију и сарадњу, циљ је и унапредити компетенције ученика у креативном и одговорном коришћењу технологије. Трећи циљ би био неговање уметничких и креативних вештина кроз креирање уметничких дела, дигиталних прича и перформанса заснованих на народним причама, што ће омогућити деци да развију своје уметничке таленте и креативно размишљање и изразе идеје визуелно и кроз перформансе. Истовремено, „Наш фолклор, ваше приче” има за циљ да промовише вештине сарадње и тимског рада јер ће, радећи на заједничким пројектима са вршњацима из различитих земаља, ученици унапредити своју способност да ефикасно раде у тиму, поштују различите перспективе и преговарају о решењима. Штавише, кроз истраживање различитих културних наратива, ученици ће стећи увид у своје идентитете и идентитете других, подстичући емпатију, поштовање и социјалну инклузију – сви атрибути за које смо сигурни да ће помоћи у постизању још једног главног циља овог пројекта а то је охрабривање личног и друштвеног развоја. И на крају, овај пројекат има за циљ да усађује љубав према учењу и радозналост о различитим светским културама, мотивишући ученике да трагају за знањем и разумеју глобалну заједницу чији су део.
ОЧЕКИВАНИ ИСХОДИ: пројекат „Наш фолклор, ваше приче” има за циљ постизање низа значајних образовних резултата, од којих је главни стварање дигиталне антологије. Ова антологија ће послужити као живописна збирка народних прича из свих земаља учесница. Свака прича је прилагођена и живописно оживљена од стране ученика. Хостована на јавно доступном TwinSpacе-у, ова дигитална компилација неће само приказати креативне подухвате и сараднички дух ученика, већ ће такође деловати као прозор у богату таписерију европске културне баштине. Кроз ову платформу старим причама дат је нови живот, подстичући дубоко поштовање према традицијама приповедања и различитим културама које они представљају. Паралелно, пројекат представља врсту образовног средства испуњеног ангажованим активностима и ефикасним методологијама које имају за циљ да уврсте фолклор у школски програм. Ово наставно средство је дизајнирано да обогати наставне методологије, нудећи наставницима иновативне стратегије за укључивање ученика у културно образовање. Као додатак овоме, биће покренута кампања подизања свести о култури, која ће користити TwinSpace и друштвене медије како би се прославила разноликост европских култура и важност очувања културе. Поред тога, свеобухватни извештај о развоју вештина ће документовати напредак ученика у кључним компетенцијама као што су дигитална писменост, креативно изражавање, тимски рад и интеркултурална комуникација. Коначно, школама ће бити достављен сет практичних препорука, које ће им бити смернице у томе како да интегришу еТwinning пројекте у своје наставне праксе, негујући на тај начин глобално грађанство и културну емпатију код следеће генерације. Ови исходи заједнички имају за циљ да унапреде образовна искуства, промовишу културно разумевање и оспособе ученике вештинама неопходним за “конектован”, дигитални свет.
АКТИВНОСТИ:
- Ученици су најпре упознати са циљевима и исходима пројекта, као и са државама учесницама.
- Родитељи су потписали сагласности.
- Учесници су упознати са опасностима на интернету. Коришћена је презентација коју је једна наставница из Пољске љубазно поделила са осталим наставницима у пројекту.
- Ученици су попунили упитник –pre-test – о бајкама. Упитник су саставили наставници а проверавало се уопшено знање о бајкама и елементима бајки.
5. Ученици су од наставнице добили своје податке и улоговали су се на платформу.
6. Наставница је демонстрирала прављење аватара у апликацији Pixton. Ученици су већ правили своје аватаре у другим апликацијама тако да су већ били упознати са процесом и уживали су правећи их у овој новој апликацији. Од свих појединачних аватара настао је групни аватар који ће нас представљати на платформи.
Након што су аватари направљени, ученици су коментарисали слике у нашој Вајбер групи, покушавали да погоде ко је ко и ко највише личи на себе.
7. Наставница је ученике обучила за рад у веб алату Canva. Снимила је туторијал и ученици су по принципу изврнуте учионице, одгледали видео код куће а затим на часовима секције радили у овом алату. Ученици су у њему креирали лого пројекта. Затим су гласали преко Google Forms упитника за најлепши лого и изабрали лого који ће наша школа предложити за коначни лого целог пројекта.
А наш победник, као што се може видети и у презентацији, је овај Искрин лого са мешавином етно и романтичних елемената.
8. У алатима Canva и Genial.ly, ученици су направили и постере и изабрали један као свој коначан предлог.
Ово је наш победник направљен у алату Canva комбинацијом AI елемената и дизајна ученика.
9. Ученици су прочитали причу и послушали како глумац Андрија Милошевић прича ову причу.
10. Након читања приче на српском, ученици су послушали причу и на енглеском језику. Превод Elodie Lawton Mijatović.
11. Анализа бајке – ликови, мотиви и симболи, стална места, хероји и антихероји, борба добра и зла, љубавна прича, срећан крај, обрада вокабулара на енглеском
12. Цртање ликова из бајке. Скенирање/фотографисање. Наставница је обучила ученике да раде у алату Chatterpix који им је омугућио да “оживе” своје цртеже. Тако је настала следећа галерија ликова који изговарају реплике из бајке.
Од Chatterpix видеа настале су галерије хероја, тј. добрих јунака бајке и лоших, односно злих ликова.
13. Ученици су заједно са наставницом осмислили најважније сцене како би испричали и препричали бајку на енглеском у алату Story Jumper. Радили су у групама. Једни су цртали само позадину, други су цртали само главне јунаке, трећи су бојили, четврти су скенирали и/или фотографисали цртеже и правили од њих редослед по коме ће бајка бити испричана, пети су смишљали текст на енглеском, шести су од свега тога градили причу у алату а седми су снимили аудио када је бајка била готова. Књигу можете прочитати у наставку.
14. У четвртак 13. јуна у 10 сати одржан је онлајн састанак ученика свих школа партнера у пројекту преко eTwinning платформе и прочитане су све приче. Наша екипа је у горњем левом углу на првој слици.
15. Од материјала свих школа из шест земаља, настала је заједничка презентација у којој је описан целокупни рад свих наставника и ученика као и коначни продукти свих школа – цртежи, видеи и приче, које можете погледати у наставку.
16. Све активности пројекта промовисане су на веб сајтовима школа, локалним медијима и на заједничкој Фејсбук страни Our Folklore, Your Stories коју можете погледати на линку који следи.